Handelsbetingelser

Augustsen København

2500 Valby
CVR nr: 41688742
info@augustsen.dk

1. Betaling

Augustsen København accepterer følgende betalingsmidler (Visa, MasterCard, Maestro, Apple Pay & Google Pay).

Betaling vil først blive trukket når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. danske kroner og er inkl. moms. Augustsen København anvender shopify payment, som krypterer alle kortoplysninger.

2. Levering

Augustsen København anvender forsendelse med Post Nord og GLS. Levering forventes inden for 1-3 hverdage. Der er fri levering på alle ordre

3. Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på augustsen dk.

Ved ønske om fortrydelse af køb skal der gives en skriftlig meddelelse herom senest 14 dage efter levering, hvorefter varen senest 14 dage efter oplysningen om returneringen finder sted skal være os i hænde. Der gøres opmærksomhed på at købet ikke kan fortrydes ved at nægte at modtage varen.

Meddelelse om fortrydelse skal ske pr. mail til info@augustsen.dk

Returneringsomkostninger afholdes af køber.

Det anbefales at anvende vores returportal, hvor der kan bestilles en returlabel fra PostNord eller GLS. Beløbet vil blive fratrukket det samlede returbeløb.

 Procedure for returnering: 

  1. Gå til Augustsen Københavns returportal
  2. Angiv dine oplysninger
  3. Vælg de produkter der skal returneres
  4. Print fortrydelsesformular og returlabel
  5. Pak forsvarligt produkterne ind i original emballage
  6. Placer returlabel på kassen og indlever den i den nærmeste Post Nord eller GLS pakkeshop. (Se indleveringsted)
  7. Når vi har modtaget din pakke sendes en bekræftelse hvorefter købesummen refunderes. 

Kunden har ansvaret for en forsvarlig indpakning, samt at pakken leveres korrekt til en Post Nord eller GLS pakkeshop, og herefter kan fremvises dokumentation i form af kvittering og trackingnummer.

4. Varens stand ved returnering

Kunden hæfter for en eventuel værdiforringelse af varen, hvis kunden har behandlet varen på en måde der ikke er hensigtsmæssig i henhold til hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.

I relation til dette forbeholder Augustsen København sig retten til at modregne værdiforringelsen i det beløb der tilbageføres.

Det er op til Augustsen København at vurdere varens stand.

Kunden har ret til at besigtige varen på samme måde som gør sig gældende i en fysisk butik. Alle produkter skal returneres i samme originale emballage.

Kunden skal selv betale for returnering, med mindre ”returformularen” anvendes.

Kunden hæfter for skade på produkterne eller hvis de forsvinder i forbindelse med transport.

Hvis købet fortrydes tilbagebetales den samlede købesum til det samme betalingsmiddel der blev anvendt ved den oprindelige transaktion.

Ved returnering har Augustsen Købehavn ret til at tilbageholde betalingen indtil varen er modtaget, med mindre der sendes dokumentation for returneringen. Ved værdiforringelse fratrækkes det beløb kunden hæfter for.  

5. Reklamationsret

Ved varekøb finder købelovens mangelsregler anvendelse. I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret.

Ved mangler skal forbrugeren rette henvendelse til Augustsen København inden for rimelig tid efter at forbrugeren har opdaget manglen.

En reklamation, der fremkommer inden to måneder efter, at forbrugeren har opdaget manglen, er altid rettidig.

Ved mangel har forbrugeren krav på vederlagsfri afhjælpning (reparation) eller ombytning til en identisk fejlfri vare, medmindre der er foretaget en accept af tilbagebetaling af købssum eller prisafslag.

Forbrugeren vælger i udgangspunktet selv mellem afhjælpning eller ombytning

Hvis der ønskes at reklamere over et givent produkt, skal der tages kontakt til kundeservice info@augustsen.dk, hvor der detaljeret redegøres for de respektive mangler.

Ved berettiget reklamation vil Augustsen København påtage sig de dertilhørende fragtomkostninger. Husk kvittering for afsendelse, så det kan bevises at varen er sendt tilbage.

6. Garanti

7.Ombytning af en vare

Ved ombytning af en vare, skal guiden for returnering følges, hvorefter de ønskede produkter skal bestilles online. 

8. Klager

Hvis der eventuelt skulle være klager over et produkt købt hos Augustsen København, kan der rettes henvendelse til kundeservice via info@augustsen dk

Hvis der ikke kan findes en tilstrækkelig løsning kan der rettes henvendelse til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, 8800 Viborg.